DSC_1919
08.Leden
2015

Jak se dobře najíst a stejně zhubnout

„Zhubnout“ patří jistě mezi nejčastější novoroční předsevzetí. Ale vzdát se ze dne na den svých oblíbených pochoutek není tak snadné, jak by se (možná někomu, nám rozhodně ne) mohlo zdát. Proto pro vás máme dobrou zprávu – není nutné se jich vzdát úplně. Stačí je jen nadále konzumovat v tom správném množství a uvidíte, že se ručička váhy (pro vlastníky mechanických vah) pohne doleva.

Těstoviny

Lidé, co se snaží zhubnout, často omezují těstoviny a jiné karbohydráty. Není to však nutné. Karbohydráty jsou potravou pro mozek a zdrojem energie a k životu jsou potřeba. Navíc odříkaného chleba největší krajíc, že. Těstovin se tedy nevzdávejte, jen je kombinujte spíš se zeleninou než s hutnými smetanovými omáčkami. Na „zdravé těstoviny“ si zajděte například do restaurace Aromi, kde vám je podají s červenou řepou, špenátem, čekankou nebo mangoldem.

button

Ořechy

Ano, ořechy jsou plné tuků. Ale těch dobrých tuků, co naopak urychlují metabolismus tuků v těle a snižují hladinu špatného (LDL) cholesterolu. I zde však platí rozumné množství a to maximálně půl šálku denně. Ořechy chutnají dobře samotné a skvěle doplní i různá sladká i slaná jídla. My jsme si je oblíbili v rýžovém nákypu. Ale co takhle kešu ořechy s restovanou zeleninou v syté zázvorovo-sójové omáčce, podávané s jasmínovou rýží, těstovinami nebo couscousem? Právě takový pokrm můžete ochutnat ve vegetariánské restauraci Radost FX na Praze 2. Dejte nám vědět, jak vám chutnalo!

button

 

DSC_8198

 Sladkosti

Samozřejmě nezhubnete, když spořádáte každý den tabulku čokolády a tři zákusky k tomu. Ale občas, řekněme jednou až dvakrát za týden si koláč nebo dortík klidně dopřejte. Upřednostňujte tvarohové a ovocné dezerty, bývají méně kalorické a navíc mají alespoň nějakou nutriční hodnotu. Nebo vsaďte rovnou na zeleninu a vyzkoušejte třeba mrkvový dort. Mimochodem skvělé dorty dělají v Café Colore. Když už hřešit, tak tam!

button

DSC_8897

 

PS.: Pokud chcete pokročit ještě o level výš, vyzkoušejte například nové Imunomenu v restauraci U Malířů. Skládá se ze smoothie z mrkve, jablka a kustovice čínské, krémové cizrnové polévky se zázvorem a semínky chia, salátu z naklíčených fazolí Mungo s houbami shitake a fritovanými rýžovými nudlemi s dresingem z mladého ječmene a konfitovaným česnekem, grilovaného filetu z tolstolobika podávaného s celerovo-vrokolicovým pyré a bylinkovým olivovým olejem a jablečno-dýňového koláče s vločkami a sójovým jogurtem. S karafou vody za to vše zaplatíte jen 790 korun, vaše tělo vám poděkuje a hlad mít rozhodně nebudete. Pro rezervaci klikněte zde.