COVER FOTO_1000x500_3 tipy na recenze_fin
26.Říjen
2016

3 tipy, jak odpovídat na recenze

Znáte to, celé dny jste zavření v kuchyni nebo uvězněni na place, snažíte se ze všech sil, a přesto se na Restu nebo Facebooku objeví negativní recenze. Pocity rozčarování střídají pocity naprosté bezmoci a ztráty víry v to, co děláte. Co teď?

Rádi bychom vám řekli, že vás negativních recenzí zbavíme – to ale bohužel nedokážeme. S recenzemi je třeba se vypořádat, a proto jsme se rozhodli vám zmírnit vaše trápení a poradit vám, jak na recenze reagovat, i když vám to není zrovna po chuti.

Reagování na recenze hostů je totiž skvělý způsob, jak budovat důvěru a získávat hodnotnou zpětnou vazbu na služby vaší restaurace. To, jak zareagujete, má velký dopad na vaše současné, ale především nové potenciální hosty. Buďte na tuto situaci připraveni.

Na všechny recenze reagujte

Nedělejte mrtvého brouka. Recenze nezmizí a hosté si jí dříve nebo později stejně všimnou. I když kritiku každý snáší špatně, v tomto případě je dobré nenechat ji bez odezvy. Nespoléhejte na to, že když na negativní recenze nebudete reagovat, zbytečně na ně neupozorníte, a lidé si jich tím pádem možná ani nevšimnou. Všimnou a vaše mlčení budou brát tak, že vás názor zákazníků nezajímá. Nebo ještě hůř, že je chyba skutečně na vaší straně a nechcete ji přiznat.

Klidně, věcně, slušně a správně

Zachovejte chladnou hlavu, nenechte se strhnout, neberte si recenzi osobně. Uvědomte si, že vaši reakci nevidí jen host, který ji napsal, ale také ti, kteří uvažují o tom, že vaši restauraci navštíví. Za každou recenzi poděkujte. Všechny recenze jsou pro vás skutečně užitečné, ty pozitivní vaše hodnocení zvyšují a ty negativní vám pomáhají eliminovat případné nedostatky ve vaší restauraci a vašich službách.

TIP: Dejte si především pozor na tón, styl a gramatiku. Před odesláním si svou odpověď několikrát přečtěte a nechte ji chvíli uležet.

Přiznejte se ke své chybě

Udělali jste chybu? Uznejte ji, omluvte se a napravte ji. Když vaši hosté zjistí, že dokážete férově přiznat chybu a vstřícně ji napravit, budou k vám mít hned větší důvěru. Pokud není důvod kritiky hosta jasný, omluvte se za případnou chybu a dejte na vědomí, že zjistíte, k jaké chybě došlo. I pokud z vaší strany k žádné chybě nedošlo, využijete kritiku ve svůj prospěch a reagujte– své hosty ujistíte, že vám na nich záleží a v případě jejich nespokojenosti umíte situaci řešit.

Jak neodpovídat:

jak neodpovidat

jak neodpovidat 2

Jak odpovídat:

jak odpovídat

|, , , , |